Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Άρθρο του Γενικού Γραμματέα του Ε.Σ.Α Θάνου Τσαγγάρη
Συνεντεύξεις

Άρθρο του Γενικού Γραμματέα του Ε.Σ.Α Θάνου Τσαγγάρη

Η απόφαση της έναρξης των ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ και των ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ να γυρίσει στους πραγματικά ενδιαφερόμενους που είναι οι ΕΜΠΟΡΟΙ και οι ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ τους.

Αυτές οι εκπτώσεις που δεν ξεκίνησαν καλά είναι οι πιο καθοριστικές της τελευταίας δεκαετίας για το στοίχημα της επιβίωσης των μικρών επιχειρήσεων.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ για να σκεπάσουν όλα τα λάθη της πολιτείας που στήριξε με επιλεκτικό και λάθος τρόπο όλες τις δραστηριότητες πλην του λιανικού εμπορίου.

Έχει δημιουργήσει δύο ταχύτητες στην αγορά.

Η πρώτη που σαρρώνει με κρατικό χρήμα και η δεύτερη που αγωνίζεται να επιβιώσει.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ για να δώσουν ανάσα και φιλί ζωής στο μικρό λιανικό εμπόριο που δεν στηρίχτηκε στην επανεκκίνηση του.

ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ από τους παλιούς και σοφούς συναδέλφους (1-28 Φεβρουαρίου και 1-31 Αυγούστου, 1+1 μήνες) ήταν το εργαλείο ρευστοποίησης του στοκ της σεζόν.

Μετά ήρθαμε εμείς οι νεώτεροι, με τα σωστά μας και τα λάθη μας και αρχίσαμε έναν ανταγωνισμό έχοντας ξύλινα πόδια. Οι leaders της αγοράς όμως δρομολογούσαν τις εξελίξεις.

Προκειμένου να επιτύχουμε την εξάπλωση μας σε όλην την επικράτεια χωρίς να έχουμε τα απαιτούμενα κεφάλαια χρησιμοποιούσαμε τις εκπτώσεις ως πηγή ρευστότητας και έτσι φέρναμε την έναρξη των εκπτώσεων πιο κοντά στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Μετά μπήκαν στο παιχνίδι οι Τράπεζες.

Η δικαιολογία ήταν ότι οι εκπτώσεις στις Ευρωπαϊκές χώρες ξεκινούσαν 1η Ιανουαρίου κάθε χρόνο.

Ναι αλλά στην Ευρώπη, λόγω καιρού αλλά και προγραμματισμού αγορών από το καταναλωτικό κοινό η χειμερινή σεζόν άρχιζει από 1η Ιουλίου. Έξι μήνες πραγματικής περιόδου πωλήσεων!!! Εκπτωτική περίοδο τον Ιανουάριο και από τον Φεβρουάριο καλοκαιρινή περίοδος έως τον Ιούνιο.

Έτσι ο μεταξύ μας ανταγωνισμός και η παραβίαση των διατάξεων μας έκανε να απεμπολήσουμε στην πολιτεία το φυσικό μας δικαίωμα να ορίζουμε εμείς την έναρξη των εκπτώσεων.

Από εκεί και πέρα, η πολιτεία και η εκάστοτε κυβέρνηση χρησιμοποίησε τις εκπτώσεις ως εργαλείο για να ελέγξει την αγορά και τον τιμάριθμο υποτίθεται προς το συμφέρον του καταναλωτικού κοινού αλλά αυτό λειτούργησε ψευδώς θετικά και έχει στραφεί σας μπούμερανγκ προς τους καταναλωτές.

Καθιέρωσε προς τούτο δύο επι πλέον εκπτωτικές περιόδους (ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ) και απελευθέρωσε δια νόμου τις ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ.

Σε λίγο όμως, αυτοί που ελέγχουν την αγορά, οι γίγαντες, θα χρησιμοποιήσουν το νόμο των ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ υπέρ τους.

Οι Πολυεθνικές και οι αντιπρόσωποί τους στην Ελλάδα αφού εξαφάνισαν την παραγωγή στην ένδυση, υπόδηση, επιπλοποιϊα κλπ. τώρα με τη βοήθεια των φιλελεύθερων πολιτικών της πολιτείας ελέγχουν το παιχνίδι.

Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει διότι η πολιτεία ακολουθεί έναν άλλο δρόμο.

Π.χ. η αγορά στο σύνολο της είναι κλειστή δια νόμου τις Κυριακές (εκτός από τις 8 νομοθετημένες) και το ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ανοιχτό δια νόμου όλες τις Κυριακές. Μα σε ποιον ανήκει το ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ;

Γιατί γίνεται αυτή η μεταφορά τζίρου από τις Παραδοσιακές Αγορές στα Επτωτικά Κέντρα ; Ποιος κερδίζει από αυτό ;

ΕΤΣΙ ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ διότι και οι τιμές των προϊόντων είναι υπερτιμημένες και δεν είναι πια εργαλείο ρευστοποίησης του στοκ αλλά ΜΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΩΛΗΣΗΣ.

Ποια επιχείρηση μπορεί να ανταπεξέλθει χωρίς κέρδη με δέκα μήνες εκπτώσεις και δύο μήνες μεταβατικούς ;

Το παιχνίδι πλέον το ελέγχουν οι γίγαντες και οι Πολυεθνικές.

Εάν η Πολιτεία πραγματικά θέλει να βοήθησει το λιανικό εμπόριο και τις ΜΜΕ θα πρέπει :

Να καταργήσει άμεσα τις ενδιάμεσες εκπτώσεις.

Να μπουν κανόνες και να αναθεωρήσει άμεσα το νόμο των προσφορών. Αυτήν την στιγμή, όποιος θέλει κάνει ότι θέλει όποτε το θέλει. Απλώς δεν είναι συντεταγμένα όλοι μαζί.

Να υπάρξουν κανόνες για την BLACK FRIDAY ώστε να είναι μία και μόνο μέρα προσφορών.

Να ελέγξει τις ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ στο ηλεκτρονικό εμπόριο αφού γίνεται μεγάλη φοροδιαφυγή (αποστέλλονται προϊόντα χωρίς ή με μαϊμού αποδείξεις) οπότε υπάρχει αθέμητος ανταγωνισμός.

Να βοηθήσει έτσι ώστε οι ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ να αποκτήσουν ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ όπως παλιά.

Η απόφαση της έναρξης των ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ και των ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ να γυρίσει στους πραγματικά ενδιαφερόμενους που είναι οι ΕΜΠΟΡΟΙ και οι ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ τους.

Τότε τα προϊόντα θα έχουν ΜΙΑ ΤΙΜΗ ΧΑΜΗΛΗ ΤΙΜΗ ΟΛΟΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ προς όφελος των καταναλωτών.

Ο Θάνος Τσαγγάρης είναι Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών