Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θάνος Τσαγγάρης: Κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων - Μια βοήθεια της πολιτείας χωρίς κόστος
Συνεντεύξεις

Θάνος Τσαγγάρης: Κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων - Μια βοήθεια της πολιτείας χωρίς κόστος

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου θα αποτύχουν για μία ακόμα φορά. Δεν είναι δυνατόν προϊόντα που ακόμα παραλαμβάνουμε να διατεθούν με εκπτωτικές τιμές.

 

Οι λιγότερες εκπτωτικές περίοδοι είναι το μυστικό για να κρατηθούν οι τιμές χαμηλά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.

Όταν η αγορά κινείται με επτά μήνες εκπτώσεις (3 μήνες ΙΑΝ-ΦΕΒ-ΜΑΡ και 3 ΙΟΥΛ-ΑΥΓ-ΣΕΠΤ συν 1 μήνα ενδιάμεσες εκπτώσεις ΜΑΙ-ΝΟΕ) τα προϊόντα δεν μπορεί να μην είναι υπερτιμημένα.

Τα καταστήματα λιανικής έχουν διαμορφωμένα πολύ υψηλά λειτουργικά έξοδα που περιμένουν να τα βγάλουν από την κανονική περίοδο της σεζόν η οποία ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

ΧΕΙΜΩΝΑΣ. Οκτώβριος μήνας μεταβατικός, 1-15 Νοεμβρίου ενδιάμεσες εκπτώσεις. Στη συνέχεια BLACK FRIDAY-WEEK-2 WEEKS κλπ. 1-15 Δεκεμβρίου νεκρό 15ημερο και από Ιανουάριο εκπτώσεις έως 31 Μαρτίου.

Όταν το κράτος έχει στερέψει πρέπει να βρει άλλους τρόπους να βοηθήσει την αγορά.

Να κάνει δεκτό το αίτημα των επιχειρηματιών και των φορέων εκπροσώπησης των καταναλωτών και να ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ.

Ο θεσμός είναι παρωχημένος, δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά και δεν επιτρέπει τη διαμόρφωση χαμηλών τιμών σε όλα τα είδη από την αρχή της σεζόν.

Οι διαχειριστές αντιθέτως - πιστεύουν ότι θα συγκρατήσουν τις τιμές με τις διαρκείς εκπτωτικές περιόδους. ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ.

Αντιθέτως, τα προϊόντα είναι υπερτιμημένα για να πωληθούν στη μεγάλη εκπτωτική περίοδο.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Μαΐου θα αποτύχουν για μία ακόμα φορά. Δεν είναι δυνατόν προϊόντα που ακόμα παραλαμβάνουμε να διατεθούν με εκπτωτικές τιμές.

Ένας από τους λόγους που δε δούλεψε η αγορά την περίοδο του Πάσχα ήταν (εκτός από τον κακό καιρό και την αύξηση της τιμής της ενέργειας και των προϊόντων πρώτης ανάγκης που λεηλάτησαν το καταναλωτικό εισόδημα) και η αναμονή των ενδιάμεσων εκπτώσεων από τους καταναλωτές.

Γκρίνια – δυσαρέσκεια, αντιπαραθέσεις με τους πελάτες μας είναι το μόνο που προσφέρουν αυτές οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.

Πολλές επιχειρήσεις δε συμμετέχουν πλέον. Πάντα, κάθε στιγμή, υπάρχουν προσφορές στα καταστήματα μας για τους πελάτες μας.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων αλλά δεν το έκανε.

Ελπίζουμε να είναι οι τελευταίες.

Η αγορά θέλει ανάσες, σπρώξιμο και βοήθεια.

Εάν το κράτος έχει στερέψει πόσο μάλλον οι επιχειρήσεις που πέρασαν 10 χρόνια Μνημόνιο - 2 χρόνια πανδημίας, lockdown – click away.

Θέλουμε επιμήκυνση αποπληρωμής των παλαιών μνημονιακών υποχρεώσεων μας.

120 ΔΟΣΕΙΣ ΤΩΡΑ και όχι όταν θα είναι αργά για τις επιχειρήσεις.

24 – 48 ΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ (όχι 12 για τα ασφαλιστικά και 24 για τα φορολογικά. Αυτή η δυσαρμονία πρέπει να τελειώσει).

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΧΗΜΕΝΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ.

Πρέπει να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας με κάθε θυσία.

Η αύξηση του κατώτατου μισθού που ήταν επιβεβλημένη αλλά δε γυρίζει πάλι σε εμάς, πηγαίνει στις αυξήσεις των προϊόντων πρώτης ανάγκης, της ενέργειας.

Η αύξηση των προϊόντων πρώτης ανάγκης στα super market.

Η αύξηση της τιμής της ενέργειας σε συνδυασμό

Με την μείωση του τζίρου των επιχειρήσεως κατά 38% ΙΑΝ-ΦΕΒ-ΜΑΡ-ΑΠΡ.

Δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα που θα φέρει σε δύσκολη θέση τις επιχειρήσεις.

Πολλές επιχειρήσεις δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αύξηση του λειτουργικού κόστους.

Άλλες επιχειρήσεις ίσως αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας τους που σημαίνει και μείωση των θέσεων εργασίας.

Η αγορά θέλει βοήθεια ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

Έχω πει πολλές φορές ότι τα χρήματα δόθηκαν από την πολιτεία αλλά με οριζόντια μέτρα και δεν πήγαν εκεί που υπήρχε πραγματική ανάγκη για επιβίωση.

Δάνεια ΤΕΠΙΧ-COVID-ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΕΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΦΥΡΑ κλπ. αύξησαν τις καταθέσεις αυτών που δεν είχαν ανάγκη από στήριξη.

Δημιουργήθηκαν έτσι ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ στην αγορά. Άλλοι που σαρώνουν με κρατικό χρήμα και αγοράζουν ότι υπάρχει μπροστά τους και άλλοι που αγωνίζονται να επιβιώσουν.

Αυτοί τώρα πρέπει να έχουν σειρά και όχι πάντα με χρήματα αλλά με σοβαρές παρεμβάσεις που θα έχουν άμεσα αποτελέσματα.

Οι εκπτώσεις να επανέλθουν όπως παλιά 2 ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ και 2 ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ είναι ένα μέτρο που θα βοηθήσει άμεσα την αγορά και δεν κοστίζει.

Οι παραγωγικές Κυριακές με ανοιχτά τα καταστήματα είναι 8 και έτσι πρέπει να παραμείνουν.

Οι 32 Κυριακές ανοιχτά τα καταστήματα στο κέντρο των 3 μεγαλύτερων πόλεων και η δυνατότητα που παρέχεται από την πολιτεία να είναι ανοιχτά τα εκπτωτικά χωριά είναι ένα μέτρο που δημιουργεί ΓΙΓΑΝΤΕΣ και ΝΑΝΟΥΣ.

ΓΙΓΑΝΤΕΣ είναι οι πολυεθνικές και ΝΑΝΟΙ οι Έλληνες μικροί επιχειρηματίες.

(Ο Θάνος Τσαγγάρης είναι Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών)