Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέσεις Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών στο διάλογο για το νέο περιβάλλον της αγοράς
Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις
Θέσεις ΕΣΑ

Θέσεις Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών στο διάλογο για το νέο περιβάλλον της αγοράς

Με αφορμή το, προς διαβούλευση, σχέδιο νόμου του ΥΠΑΝ «Αγορανομικός Κώδικας», ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επισημαίνει, ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να συμβάλλουν στον εξορθολογισμό των κανόνων λειτουργίας της αγοράς, αφού το σημερινό θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής πρακτικών που δημιουργούν στρεβλώσεις στον υγιή ανταγωνισμό και αποπροσανατολίζουν συχνά τον καταναλωτή.

 

Εκπτώσεις – Προσφορές

Επισημαίνουμε την ανάγκη αναστολής του θεσμικού πλαισίου της διενέργειας διαρκών προσφορών και την ανάγκη περιορισμού και σαφούς ορισμού των περιόδων εκπτώσεων και προσφορών.

Προς την κατεύθυνση αυτή είναι θετική, η θεσμοθέτηση δύο (2) ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων (Mid Season Sales), το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Για τη διενέργεια των προσφορών από τα εμπορικά καταστήματα, προτείνουμε :

• Η κάθε επιχείρηση να έχει δικαίωμα κατ’ επιλογήν της να διενεργεί προσφορές μέχρι δύο (2) δεκαήμερα το χρόνο και ποτέ συνεχόμενα.

• Στις προσφορές να αναγράφεται μόνο τιμή χωρίς ποσοστό έκπτωσης.

• Όσον αφορά την απαγόρευση διενέργειας προσφορών, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής :

«Τριάντα (30) ημέρες πριν από την έναρξη των τεσσάρων (4) περιόδων εκπτώσεων απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν προς το κοινό εκπτώσεις, προσφορές ή προωθητικές ενέργειες με οποιονδήποτε ηλεκτρονικό η έντυπο τρόπο».

 

Λειτουργία αυτοτελών Stock-Outlet Καταστημάτων

• Να προσδιορισθεί νομοθετικά το αντικείμενο δραστηριότητος και οι όροι και προϋποθέσεις χαρακτηρισμού των εν λόγω καταστημάτων.

• Στα προϊόντα να αναγράφεται μία μόνο τιμή και να σημαίνονται ανάλογα (stock, ελαττωματικό, προϊόν ειδικής παραγωγής) με τον αντίστοιχο για κάθε κατηγορία συγκεκριμένο προσδιορισμό που θα επισημαίνεται στην ετικέτα.

• Να απαγορεύεται στα stock - outlet η οποιαδήποτε ανάρτηση πινακίδων με ποσοστά έκπτωσης.

• Να απαγορεύεται στα καταστήματα αυτά η διάθεση εμπορευμάτων, τα οποία προσφέρονται ταυτόχρονα στην υπόλοιπη αγορά.

 

Υπαίθριο εμπόριο

Πάγια θέση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών είναι να απαγορεύεται κάθε υπαίθρια εμπορική δραστηριότητα, εκτός της πώλησης προϊόντων γης και θάλασσας στις λαϊκές αγορές μόνο από παραγωγούς και της πώλησης παραδοσιακών και μόνο προϊόντων (κουλούρια, ξηροί καρποί, κάστανα, αραβόσιτο, φυσικά άνθη), από όσους διαθέτουν την σχετική άδεια. Η άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας να γίνεται σε καθορισμένες περιοχές και να είναι υποχρεωτική η χρήση ταμειακής μηχανής.

 

Λειτουργία τις Κυριακές

Στο πλαίσιο ενός παραγωγικού ωραρίου, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτείνει τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας έξι (6) Κυριακές το χρόνο, που κατανέμονται ως εξής :

• Δύο (2) Κυριακές το μήνα Δεκέμβριο, προ των Χριστουγέννων.

• Δύο (2) Κυριακές που θα περιλαμβάνονται στα χρονικά διαστήματα των Φθινοπωρινών και Ανοιξιάτικων ενδιάμεσων εκπτώσεων (Mid Season Sales).

• Δύο (2) Κυριακές κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων (1η Κυριακή των χειμερινών και 1η Κυριακή των θερινών εκπτώσεων).

 

Πεποίθησή μας είναι πως η λειτουργία της αγοράς της Αθήνας στις προτεινόμενες παραγωγικές Κυριακές, με την παράλληλη διασφάλιση από τη Πολιτεία, της εύρυθμής λειτουργίας της πόλης, της ασφάλειας των πολιτών και της προσβασιμότητας των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών και καταναλωτών, θα αναδείξει την πρωτεύουσά μας, σε έναν ελκυστικό και ασφαλή προορισμό και θα προσδώσει πολλαπλά οφέλη όχι μόνο στις εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά θα ωφελήσει ουσιαστικά και άλλους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και τελικά την εθνική μας οικονομία.

Οι σημερινές συνθήκες της αγοράς αποκλείουν κάθε σκέψη λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, πέραν των έξι (6) προτεινομένων Κυριακών. Η όποια διαφορετική σκέψη φαίνεται να εξυπηρετεί αποσπασματικά συμφέροντα, αφού δεν βασίζεται σε έναν κεντρικό συστηματοποιημένο σχεδιασμό, που θα προδιαγράφει :

• Ανάταξη του κέντρου της Αθήνας και επαναπροσδιορισμό σταθερών κανόνων και αρχών για την εύρυθμη λειτουργία της πρωτεύουσας και της αγοράς της.

• Χωροταξικό σχεδιασμό για όλες τις μεγάλες πόλεις.

• Ορισμό χρήσεων γης με ιδιαίτερη έμφαση στην εμπορική δραστηριότητα.