Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι θέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς
Θέσεις ΕΣΑ

Οι θέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς

Ενημερωθείτε για τις θέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για τις εκπτώσεις, τις προσφορές, τις εργάσιμες Κυριακές, το ωράριο λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων, τις προωθητικές ενέργειες, την εμπορική χωροταξία,  την λειτουργία Stock-Outlet καταστημάτων, το υπαίθριο εμπόριο και το καθεστώς εκποίησης – διάλυσης.

 

Εκπτώσεις

Χειμερινές εκπτώσεις :

Οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν το πρώτο Σάββατο της πρώτης εβδομάδας του Ιανουαρίου και να έχουν διάρκεια πέντε (5) εβδομάδες.

Θερινές εκπτώσεις :

Οι θερινές εκπτώσεις να ξεκινούν το πρώτο Σάββατο της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου και να έχουν διάρκεια πέντε (5) εβδομάδες.

Εκτός των χειμερινών και θερινών εκπτώσεων να θεσμοθετηθούν ενδιάμεσες εκπτώσεις (middle season sales) εντός των μηνών Μαΐου και Νοεμβρίου. Η διάρκεια εκάστης των ενδιάμεσων εκπτώσεων να είναι δύο (2) εβδομάδες ή δέκα (10) ημέρες συμπεριλαμβανομένης της Κυριακής που περιλαμβάνεται στο δεκαήμερο.

 

Προσφορές

Η κάθε επιχείρηση να έχει δικαίωμα να διενεργεί προσφορές δύο (2) δεκαήμερα το χρόνο, όχι συνεχόμενα.

Στις προσφορές να αναγράφεται μία μόνο τιμή χωρίς ποσοστό.

Οι προσφορές να κοινοποιούνται στους οικείους Εμπορικούς Συλλόγους.

Οι προσφορές να απαγορεύονται ένα (1) μήνα πριν από την έναρξη των χειμερινών, θερινών και των ενδιάμεσων εκπτώσεων (middle season sales).

 

Εργάσιμες Κυριακές

Να θεσμοθετηθεί πέραν της ήδη θεσμοθετημένης, μια (1) επιπλέον Κυριακή για τον μήνα Δεκέμβριο, προ των Χριστουγέννων.

 

Ωράριο Λειτουργίας Εμπορικών Καταστημάτων

Το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων είναι ικανοποιητικό.

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι να έχουν την δυνατότητα πρότασης παραγωγικού ωραρίου-που δεν θα υπερβαίνει το πλαίσιο νόμου- στα μέλη τους.

 

Προωθητικές Ενέργειες

Οι προωθητικές ενέργειες και στρατηγικές marketing να μη συγχέονται με τις εκπτώσεις και τις προσφορές και να μην αναφέρουν ποσοστό αλλά τη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια που πραγματοποιεί το κατάστημα (δωροεπιταγή, διαγωνισμοί, κληρώσεις, μειωμένες τιμές με την χρήση πιστωτικών ή άλλων καρτών).

Οι προωθητικές αυτές ενέργειες πρέπει να αποτελούν πάγια τακτική των επιχειρήσεων και να μην εφαρμόζονται αποκλειστικά και επιλεκτικά κατά το προ των εκπτώσεων χρονικό διάστημα (ένας μήνας) στο οποίο θα απαγορεύονται οι προσφορές.

 

Εμπορική Χωροταξία

Να ορισθούν σαφή κριτήρια εγκατάστασης υπερκαταστημάτων, πολυχώρων κτλ. σε σαφώς προκαθορισμένες περιοχές, βάσει των παρακάτω σημείων:

• Η διατήρηση και μη διατάραξη του εμπορικού και μέσω αυτού του κοινωνικού ιστού, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί στις αστικές περιοχές.

• Η οποιαδήποτε ίδρυση υπερκαταστήματος, πολυχώρου, εκπτωτικού χωριού να προϋποθέτει την ύπαρξη υποδομών και την προστασία των περιβαλλοντολογικών κανόνων.

• Στη δημιουργία νέων εμπορικών πολυχώρων να λαμβάνονται υπόψη τα πληθυσμιακά κριτήρια, εφόσον δεν υπάρχει κορεσμός στις εμπορικές χρήσεις και να υπολογίζεται η σχέση m2 ανά κάτοικο.

• Να υπάρξει καθορισμός τουριστικών ζωνών. Ως τουριστική ζώνη στην Αθήνα να ορισθεί το Ιστορικό Κέντρο. Η αρμοδιότητα χαρακτηρισμού-καθορισμού περιοχών, ζωνών και δρόμων ως τουριστικών, ανήκει στα Δημοτικά Συμβούλια σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Περιφέρεια.

• Θωράκιση κανόνων και νόμων για την εφαρμογή του όλου νομοθετικού πλαισίου.

 

Λειτουργία Stock-Outlet Καταστημάτων

• Αντιστροφή των όρων stock και outlet.

• Στα εν λόγω καταστήματα θα πρέπει τα προσφερόμενα προϊόντα να πωλούνται σε τιμές τουλάχιστον 30% χαμηλότερες των αντίστοιχων αγαθών της τρέχουσας περιόδου.

• Να αναγράφεται στην επιγραφή του καταστήματος ότι πωλεί εμπορεύματα παρελθούσης χρήσης ή ελαττωματικά.

• Στα προϊόντα να αναγράφεται μία μόνο τιμή και να σημαίνονται ανάλογα (stock ή ελαττωματικό) με συγκεκριμένο προσδιορισμό που θα αναγράφεται στην ετικέτα.

• Το μέγεθος των καταστημάτων να μην ξεπερνάει τα 250 τμ συνολικά στα εμπορικά κέντρα των μικρών και μεγάλων πόλεων. Να επιτρέπεται η εγκατάσταση μεγαλυτέρων, εκτός πολεοδομικών ιστών.

• Να απαγορεύεται στα stock - outlet η οποιαδήποτε ανάρτηση πινακίδων με ποσοστά έκπτωσης.

• Να απαγορεύεται στα καταστήματα αυτά η διάθεση εμπορευμάτων, τα οποία πωλούνται με ανώτερη τιμή στα λοιπά καταστήματα της ίδιας επιχείρησης.

 

Υπαίθριο εμπόριο

Πάγια θέση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών είναι να απαγορεύεται κάθε υπαίθρια εμπορική δραστηριότητα εκτός της πώλησης προϊόντων γης και θάλασσας στις λαϊκές αγορές.

Εξαίρεση των ανωτέρω αποτελεί :

• Η διενέργεια Χριστουγεννιάτικων αγορών, υπό την αιγίδα και εποπτεία του τοπικού Δήμου.

• Η πώληση παραδοσιακών και μόνο προϊόντων (κουλούρια, ξηροί καρποί, κάστανα, αραβόσιτο, φυσικά άνθη), από όσους διαθέτουν την σχετική άδεια. Η άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας να γίνεται σε καθορισμένες περιοχές και να είναι υποχρεωτική η χρήση ταμειακής μηχανής.

• Χωροθέτηση χώρων άσκησης εμπορικής δραστηριότητας για εμπόρους που δεν μπορούν πλέον να ασκήσουν την παραδοσιακά στεγασμένη εμπορική δραστηριότητα.

 

Καθεστώς Εκποίησης – Διάλυσης

Να είναι ταχύτερη η έκδοση των δικαστικών αποφάσεων για τις συγκεκριμένες άδειες και να αναγράφεται η χρονική διάρκεια της εκποίησης ή της διάλυσης.