Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θάνος Τσαγκάρης: Μόνο η εορταστική διάθεση των Χριστουγέννων και τα δώρα μπορεί να σώσει τη σεζόν από τα χειρότερα
Συνεντεύξεις

Θάνος Τσαγκάρης: Μόνο η εορταστική διάθεση των Χριστουγέννων και τα δώρα μπορεί να σώσει τη σεζόν από τα χειρότερα

Στολίζουμε τα καταστήματα μας, φτιάχνουμε τις βιτρίνες των Χριστουγέννων και οπλιζόμαστε με αισιοδοξία και θετική ενέργεια.

Μόνο η εορταστική ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων θα δώσει μία ώθηση στην κατανάλωση.

Όλα όσα επιχειρούνται, όπως η BLACKFRIDAY,να γενικευθούν δε θα επιφέρουν τίποτα περισσότερο από τη συντήρηση και τίποτα περισσότερο από τους καθημερινούς τζίρους των καταστημάτων.

Μετά τις μεγάλες προσδοκίες θα υπάρξει απογοήτευση αλλά θα πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια για τον Δεκέμβριο που παραδοσιακά γίνεται ο μεγαλύτερος τζίρος και σε πολλές επιχειρήσεις φτάνει μέχρι και το 50% του ετήσιου τζίρου τους.

Αγωνιστήκαμε να καταργήσουμε τις ενδιάμεσες εκπτώσεις που γινόντουσαν πριν καν ανοίξει η σεζόν και ανακαλύψαμε την BLACKWEEK.

Ο Οκτώβριος ήταν ένας πολύ δύσκολος εισπρακτικά μήνας για πολλούς λόγους όπως και ο Νοέμβριος.

Αθροιστικά το μικρό λιανικό εμπόριο τρέχει με -20% συνεχώς από τον Ιανουάριο έως και σήμερα.

Οι επιχειρήσεις που δεν είχαν επαφή με τον τουρισμό και οι επιχειρήσεις που εδρεύουν σε περιφερειακές αγορές που δεν έφτασε ο τουρίστας δεν πήγαν καλά και με αυξημένο λειτουργικό κόστος.

Η θεωρία ότι όσοι πήγαν καλά θα καταναλώσουν και θα έρθει μία ισορροπία δεν ισχύει πια για τους γνωστούς λόγους.

Η αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, των καυσίμων και των προϊόντων πρώτης ανάγκης στα supermarketαπορρόφησαν το σύνολο του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος.

Δεν έχει μείνει τίποτα για το μικρό λιανικό εμπόριο.

Μόνο η εορταστική διάθεση των Χριστουγέννων και τα δώρα μπορεί να σώσει τη σεζόν από τα χειρότερα.

Μετά την αποτυχία του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων που μετά από μεγάλο αγώνα μας καταργήθηκαν, καταργήθηκαν και οι δύο Κυριακές από τις 8 που ορίζει ο νόμος ότι τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά.

ΟΡΘΑ, ΕΤΣΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Οι διαχειριστές όμως θέλοντας να συνεχίσουν τη φιλελεύθερη πολιτική τους που ενισχύει τους μεγάλους παίχτες της αγοράς αποκλειστικά ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΣκαι χωρίς να έχει προηγηθεί μία διαβούλευση ή έστω μία συνεννόηση αναστάτωσαν την αγορά.

Ανακοίνωσαν το άνοιγμα των καταστημάτων στις 6/11 (καταργήθηκε λόγω κακοκαιρίας).

Στη συνέχεια 11/11 (καταργήθηκε λόγω Μαραθωνίου) και τελικά με φοβερή επιμονή στις 27/11 αφού έπρεπε οπωσδήποτε να ενισχυθούν οι μεγάλοι.

ΕΓΩ ΛΕΩ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΖΙ – ΥΓΙΗΣ ΑΓΟΡΑ

Η Κυριακή 27/11 που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα δημιουργεί από μόνη της μία μίνι εκπτωτική περίοδο μίας εβδομάδος (BLACKWEEK) μέσα στον Δεκέμβριο για πάντα.

Θα είναι άκρως παραγωγική για τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αλλά «Κοντά στον Βασιλικό, ποτίζεται και η γλάστρα».

Δεν υπάρχει όμως χώρος για την επιπλέον Κυριακή που καταργήθηκε, την όγδοη δηλαδή.

Δεν υπάρχει άλλη παραγωγική Κυριακή στη διάρκεια του έτους. Δε χωράει άλλος αιφνιδιασμός από τους διαχειριστές.

Η παραγωγικές Κυριακές είναι:

Οι 2 τελευταίες Κυριακές του Δεκεμβρίου

Και οι 2 των τακτικών εκπτώσεων.

Σύνολο 4 Κυριακές. Συμβιβαστήκαμε στις 7

Οι Κυριακές στη διάρκεια του έτους που είναι ανοιχτά τα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας – Πειραιά – Θεσσαλονίκης είναι 35 Κυριακές από το Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο συν 8 (τώρα 7) Κυριακές, σύνολο 43.

Αν κάνει κάποιος μία βόλτα στην Ερμού, μία Κυριακή από τις 35 θα βρει ανοιχτά μόνο τα καταστήματα των Πολυεθνικών αλυσίδων.

ΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ;

Και για το εκπτωτικό χωριό που είναι κάθε Κυριακή ανοιχτό ;

Κλειστά δια νόμου τα καταστήματα στις παραδοσιακές αγορές της Αττικής, π.χ. Νέα Ιωνία, Χαλάνδρι, Παγκράτι, Μαρούσι, Πετρούπολη, Ίλιον κλπ. και ανοιχτό δια νόμου το εκπτωτικό χωριό.

Αν διαβάσει κανείς το ΦΕΚ θα γελάσει. Για να βλέπουν τα ζώα στο ζωολογικό κήπο και στη συνέχεια να ψωνίζουν.

Έχει και το μικρό λιανικό εμπόριο και οι παραδοσιακές αγορές της Αττικής δικαίωμα τουλάχιστον να επιβιώνουν.

Να σταματήσει η ενίσχυση ορισμένων γιατί οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν με τις νέες επενδύσεις θα χαθούν από το παραδοσιακό μικρό λιανικό εμπόριο.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΑΧΗ ΘΑ ΔΩΘΕΙ ΤΗΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ.

Στολίζουμε τα καταστήματα μας, φτιάχνουμε τις εορταστικές βιτρίνες μας και οπλιζόμαστε με αισιοδοξία και θετική ενέργεια.

Ο ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΑΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΑΝ ΕΛΠΙΔΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ.

(Ο Θάνος Τσαγγάρης είναι Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών)

Πηγή