Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέσεις για Τουρισμό - Περιφέρεια Αττικής
Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις
Θέσεις ΕΣΑ
Παρεμβάσεις

Συνεδρίαση διατομεακής επιτροπής Τουρισμού, Περιφέρειας Αττικής, κεντρικού τομέα Αθηνών

Επικεφαλής της συνεδρίασης ήταν η αντιπεριφερειάρχης κεντρικού τομέα κα. Ερμίνα Κυπριανίδου και η περιφερειακή σύμβουλος υπεύθυνη για τον Τουρισμό κα. Ελένη Δημοπούλου.  Ο Ε.Σ.Α εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο  κο. Ν. Κογιουμτσή και τον Δ/ντή κο. Σ. Αντωνίου.

 

Μετά την συνοπτική παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου, κατέθεσαν τις θέσεις και τις προτάσεις του Ε.Σ.Α, που εν συντομία αναφέρονται παρακάτω και είναι οι εξής:


1.Τα βασικά στοιχεία που κάνουν το Τουριστικό προιόν ανταγωνιστικό είναι η ασφάλεια, η καθαριότητα, ο φωτισμός και η ανάπτυξη υποδομών. Τα παραπάνω σημεία αποτελούν την Αχίλλειο πτέρνα της Αθήνας.
2.Σύνδεση της Ιστορίας, του Πολιτισμού και της Τέχνης, με την Αγορά της Αθήνας.
3.Προτεραιότητα του Ε.Σ.Α είναι το θέμα της προσβασιμότητας των Ελλήνων και ξένων επισκεπτων στα σημεία ενδιαφέροντος και την Αγορά. Πρέπει να γίνει ειδική μνεία στις υποδομές πρόσβασης των επισκεπτών της Κρουαζιέρας.
4.Στο σχέδιο προώθησης του Τουρισμού, πρέπει να συμπεριληφθεί η παρουσίαση της "Αγοράς", να προβληθούν τα Ελληνικά προιόντα ειδικής προστιθέμενης αξίας, να δημιουργηθεί ένα αφήγημα προς τον επισκέπτη της Αθήνας. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για την δημιουργία ταυτότητας της αγοράς (Branding).
5.Τα παραπάνω θα έχουν αξία αν κατορθώσουμε να διευρύνουμε τον διαθέσιμο χρόνο παραμονής των επισκεπτών στην αγορά. Αυτό επιτυγχάνεται εάν στις θεματικές ενότητες του ομαδικού τουρισμού, όπως ειναι ο συνεδριακός, ο θρησκευτικός, η Κρουαζιέρα κα., να προβλέπεται στο οργανωμένο    πρόγραμμα, επίσκεψη στην Αγορά.
6.Εργαλείο αναβάθμισης της αγοράς, αποτελεί η ηλεκτρονική Δικτύωση επιχειρήσεων και καταναλωτών και ο  Ε.Σ.Α  σε συνεργασία με το ΞΕΕ παρουσιάζουν τις διαδραστικές πλατφόρμες και εφαρμογές, www.doersnet.com  &  www.trip2athens.gr. Η πρώτη αφορά την "Αγορά" και η δεύτερη τα ξενοδοχεία.
7.Δημιουργία επιχειρηματικών συνεργατικών  σχηματισμών (cluster) ανά γεωγραφική ή κλαδική ενότητα, με σκοπό την αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών των επιχειρήσεων προς τους επισκέπτες καταναλωτές.

 

Προυπόθεση επιτυχίας των παραπάνω προτάσεων, είναι η προσπάθεια συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων του Τουρισμού, του Πολιτισμού, της Αγοράς, της τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄& Β΄βαθμού και της κεντρικής διοίκησης.