Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέσεις Τουρισμος 2015
Θέσεις ΕΣΑ

Καταγραφή προτάσεων για την αναβάθμιση της Τουριστικής αγοράς της Αθήνας

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, τα τελευταία 4 χρόνια, έχει θέσει ως στρατηγικό του στόχο την αναβάθμιση της Αθηνάς και την ανάδειξη της, προκειμένου να καταστεί ένας ελκυστικός και ασφαλής προορισμός για τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Είναι γεγονός ότι η ανάδειξη μιας πόλης σε τουριστικό προορισμό, εξαρτάται κατά κύριο λόγο από την δυνατότητα «Πρόσβασης» στην αγορά που έχουν οι Έλληνες και ξένοι επισκέπτες. Επόμενος καθοριστικός παράγοντας είναι η ποιότητα ζωής στην πόλη που αφορά τους κατοίκους της, αλλά και τους τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα, την αίσθηση ασφάλειας, την καθαριότητα, τον φωτισμό, τη συχνότητα δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς, την ποιότητα εξυπηρέτησης των ΤΑΧΙ, την εύκολη πρόσβαση σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και χώρους αναψυχής, το παρκάρισμα, τη σήμανση, τις υπηρεσίες τουριστικών πληροφοριών, την ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών σε καταστήματα & υπηρεσίες και γενικά την λειτουργία και εμφάνιση του δημοσίου χώρου.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχει συγκεκριμένες προτάσεις για την Αστική και Εμπορική αναβάθμιση της πόλης μας και την ανάπτυξη του τουρισμού, που διατυπώνονται ως κατωτέρω :

●  Διεύρυνση της περιοχής παρεμβάσεων και ενεργειών  :

     Ορίζουμε την περιοχή μεταξύ Ακροπόλεως, Καλλιμάρμαρου Σταδίου, Μεγάρου Μουσικής, Πεδίου Άρεως, Ομονοίας και Μοναστηρακίου, ως εν δυνάμει ευρύτερη τουριστική περιοχή  της Αθήνας.

                Σήμερα η τουριστική περιοχή έχει συρρικνωθεί στο βράχο της Ακροπόλεως και τις δύο όμορες περιοχές του νέου μουσείου και της Πλάκας. Σκοπός μας είναι η επισκεψιμότητα των τουριστών να ενταθεί σταδιακά σε όλη την προαναφερόμενη περιοχή με ταυτόχρονη αναβάθμιση και επέκταση της αγοράς.

●  Άμεση λύση για την επιβίβαση και αποβίβαση ξένων επισκεπτών στο κέντρο της πόλης. 

  Να δημιουργηθούν, σε όλο το εμπορικό κέντρο, θέσεις στάσης τουριστικών λεωφορείων για την    αποβίβαση και επιβίβαση τουριστών.

●    Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας όλων των Αρχαιολογικών χώρων και όλων των Μουσείων, σε           αντιστοιχία με τα ωράρια λειτουργίας της αγοράς.

●    Συνεργασία όλων των φορέων της πόλης και ιδιαίτερα της Περιφέρειας Αττικής, του  Δήμου Αθηναίων, του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την επαναφορά του κέντρου της Αθήνας στα επίπεδα εικόνας και λειτουργίας του 2004 (τήρηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου που ίσχυσε τη περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων).

  • Να παραμείνουν ως εργάσιμες, 7 παραγωγικές Κυριακές το χρόνο, προκειμένου να καθιερωθεί ως προορισμός Σαββατοκύριακου η πόλη της Αθήνας.  
  • Να συμπεριληφθεί στην επίσκεψη των αμιγώς αρχαιολογικών χώρων και η επίσκεψη σε τουριστικές περιοχές (Πλάκα, κέντρο Αθήνας, Ομόνοια, Πατησίων, Αρχαιολογικό Μουσείο), προκειμένου να υπάρξει αύξηση της επισκεψιμότητας των τουριστών στο κέντρο της Αθήνας.
  • Να δημιουργηθεί ειδική δημοτική συγκοινωνία, ώστε να γίνεται περιήγηση των τουριστών στις παραδοσιακές αγορές, τα μνημεία και τα μουσεία της πόλης, να διευρυνθεί η περίπτωση περιήγησης τουριστών με τρενάκι, το οποίο θα διέρχεται την Πλάκα, καθώς επίσης και η λειτουργία δύο κυκλικών γραμμών συγκοινωνίας, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τουριστικής ξενάγησης.
  • Να δοθούν κίνητρα για την διατήρηση, την επαναφορά και την ανάπτυξη των θεματικών αγορών στο κέντρο της Αθήνας και σε συνοικίες στις οποίες υπάρχει μεγάλος αριθμός κενών καταστημάτων.
  • Να αναβαθμιστούν οι κεντρικές αγορές (π.χ Βαρβάκειος αγορά, αγορά Μοναστηρακίου), προκειμένου να αναδειχθούν σε πραγματικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος.
  • Να δοθούν κίνητρα για την παράταση της διαμονής των επισκεπτών στη πόλη (ελάχιστος στόχος μία εβδομάδα και όχι το τριήμερο).
  • Να συνεχισθεί η προσπάθεια διοργάνωσης μεγάλων εκδηλώσεων και να αυξηθούν οι δράσεις πολιτιστικού χαρακτήρα (π.χ μουσικοχορευτικά φεστιβάλ, φεστιβάλ γαστρονομίας, κινηματογραφικές προβολές σε μνημεία του κέντρου κλπ.).
  • Να υπάρξει ενίσχυση του Συνεδριακού Τουρισμού.
  • Να δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ενημερώνει τους επισκέπτες της πόλης για εκδηλώσεις τέχνης και πολιτισμού στο Δημόσιο χώρο, με ελεύθερη είσοδο ή με συμβολική τιμή εισιτηρίου.
  • Να δημιουργηθούν ηλεκτρονικά σημεία ενημέρωσης (info points).
  • Να διοργανώνονται πολιτιστικά και καλλιτεχνικά δρώμενα στις περιόδους των τακτικών εκπτώσεων (χειμερινές-θερινές), και των ενδιάμεσων εκπτώσεων (φθινοπωρινές, ανοιξιάτικες) –«Mid season sales».