Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
έρευνα
Έρευνες

Έρευνα Ε.Σ.Α για τις χειμερινές εκπτώσεις 2017

Α. ΕΝΟΤΗΤΑ: Ταυτότητα έρευνας

 

Α.1. Στόχος- Διαδικασία

 

Η έρευνα αυτή, έχει ως στόχο :

  • Την καταγραφή της πορείας της αγοράς κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.
  • Τη διερεύνηση χρήσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών από καταναλωτές, σε επιχειρήσεις μέλη μας.
  • Τη διερεύνηση των αντιλήψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με το ισχύον πλαίσιο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την καταγραφή των απόψεών τους σχετικά με το θέμα.



          Διαδικασία:  

  1. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν τηλεφωνικά ή συμπληρώθηκαν προσωπικά  από τα μέλη του Ε.Σ.Α.
  2. Σε κάθε περίπτωση τηρήθηκαν οι κανόνες ηθικής δεοντολογίας καθώς υπήρξε ενημέρωση για τον σκοπό της έρευνας και το πλαίσιο πραγματοποίησης αυτής.
  3. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 100 μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
  4. Η διενέργεια αυτής πραγματοποιήθηκε  την 21η  και την 22α Φεβρουαρίου 2017.  
  5. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων καταχωρήθηκαν και επεξεργάστηκαν στατιστικά μέσω Google Forms. 

 

chart (1)_1.jpg

  • Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (72%) έχουν μορφή ατομικής, ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρίας.
  • Οι κεφαλαιουχικές εταιρίες (Α.Ε, Ε.Π.Ε & Ι.Κ.Ε), συμπληρώνουν το υπόλοιπο 28%.

 

        Η παραπάνω καταγραφή αποτελεί τυπικό δείγμα αντιπροσωπευτικότητας των μελών του Ε.Σ.Α.

 

 

2_0.jpg

Ο αριθμός των εργαζομένων ανά επιχείρηση καταγράφηκε ως εξής:*

  • Κανέναν         26%  (Αυτοαπασχολούμενοι)                                   
  • 1-4                   48%                            
  • 5-10                 15%
  • 11-25                 4%
  • 26-50                 6%
  •    51+                 1%    

    *Το 74% των επιχειρήσεων απασχολούν έως τέσσερεις (4) υπαλλήλους.       

 

4.jpg

 

Οι επιχειρήσεις που συμπεριελήφθησαν στην έρευνα δραστηριοποιούνται σε :

  • Ένδυση-Υπόδηση - Αξεσουάρ        72%
  • Είδη οικιακής χρήσεως - Είδη δώρων - λευκά είδη   10%
  • Λοιπά είδη: Ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά, οπτικά, κοσμήματα κλπ.   18%

 

      5.jpg          

Οι περιοχές που επιλέχτηκαν  είναι:

  • Κέντρο της Αθήνας : Ομόνοια, Σύνταγμα, Κολωνάκι, Εμπορικό Τρίγωνο, Τουριστική περιοχή κλπ.
  • Περιφερειακές αγορές του Δήμου Αθηναίων: Παγκράτι, Πετράλωνα, Πατήσια, Γκύζη, Αμπελόκηποι, κλπ.
  • Εμπορικές  περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων: Ζωγράφου, Άλιμος, Καλλιθέα, Ψυχικό, Βύρωνας, κλπ.

Η κατανομή των καταστημάτων ανά γεωγραφική περιοχή είναι η εξής:

  • Κέντρο της Αθήνας   69%
  • Περιφερειακές αγορές του Δήμου Αθηναίων  13%
  • Εμπορικές  περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων 18%

 

 

         Β. ΕΝΟΤΗΤΑ: Κύριο μέρος έρευνας

 

erevna-b11.jpg

  • Μειώθηκε                       78%
  • Αυξήθηκε                          3%
  • Παρέμεινε Σταθερός      16%
  • Δεν Απαντώ                      3%

 

 

       Β.1.2. Ποσοστό μεταβολής Τζίρου (97 responses)

  • Στις 97 επιχειρήσεις που απάντησαν την ερώτηση από τις 100 που ερωτήθηκαν τα αποτελέσματα είναι :

 

b1.2.jpg

 

ü Η ανάλυση των αποτελεσμάτων μας δείχνει ότι η μείωση τζίρου  μεσοσταθμικά καταγράφεται  στην κατηγορία από (-)11% έως (-) 20%.

 

Η καταγραφή της πτώσης του τζίρου ανά γεωγραφική περιοχή (γράφημα Α.5), που αφορά το γράφημα Β.1.2  είναι η εξής :

 erevna-b12.jpg

Κέντρο της Αθήνας   -18,93%  

Περιφερειακές αγορές του Δήμου Αθηναίων  -9%

Εμπορικές  περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων  -16,39%

 

erevna-b2.jpg

 

       Η ερώτηση αυτή αναφέρεται στον επιχειρηματικό προγραμματισμό για την χειμερινή εκπτωτική περίοδο και τις προσδοκίες τζίρου από τους      

       καταστηματάρχες τις Αθήνας και οι απαντήσεις καταγράφουν ότι ο τζίροςήταν :

            

  • Αναμενόμενος                                  22%
  • Χειρότερος του αναμενομένου        74%
  • Καλύτερος του αναμενομένου          2%
  • Δεν απαντώ                                       2%

 

erevna-b3.jpg

 

Στην πλειοψηφία των καταστημάτων (80%) καταγράφονται εκπτώσεις από 20-50%.

 

  • 10% έως 20%                                10 επιχειρήσεις
  • 20% έως 40%                                54 επιχειρήσεις
  • 40% έως 50%                                26 επιχειρήσεις
  • 50% και άνω                                   3 επιχειρήσεις
  • Δεν κάνω εκπτώσεις                      7 επιχειρήσεις

erevna-b4.jpg

 

 

Από την απάντηση στην ερώτηση Β.4, συμπεραίνουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του Ε.Σ.Α διαθέτουν σύστημα P.O.S και οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πλαστικό χρήμα για τις συναλλαγές τους σε υψηλό ποσοστό.

Το 56%των καταστημάτων δηλώνει ότι γίνεται χρήση πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, από το 50%έως το 80% του συνολικού τζίρου τους.

 

erevna-b51.jpg

 

 

Στους 100 ερωτηθέντες οι δύο (2) αρνήθηκαν να απαντήσουν.

Τελικά είναι εμφανές ότι το ισχύον πλαίσιο δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας.

 

erevna-b52.jpg

 

 

Οι 65 επιχειρήσεις που στην προηγούμενη ερώτηση Β.5.1 απάντησαν ότι το ισχύον πλαίσιο δεν καλύπτει τις ανάγκες τους, κατέγραψαν αναλυτικά τις θέσεις τους, δίνοντας συνολικά 88 καταγραφές απαντήσεων στο ερώτημα, λόγω της δυνατότητας πολλαπλών επιλογών (*).

            Αναλυτικότερα:

  • 49  καταγραφές δηλώνουν ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων μελών του Ε.Σ.Α δεν θέλουν  καθόλου περίοδο ενδιάμεσων εκπτώσεων.
  • Ο Νοέμβριος και μετά ο Μάρτιος & ο Δεκέμβριος, είναι οι μήνες που έχουν από 6 έως 9 καταγραφές.

 

(*)Επειδή τα αποτελέσματα καταγράφονται μέσω των Google Forms,  μόνο οι 88 καταγραφές απαντήσεων αποτελούν μετρήσιμα στοιχεία και όχι τα  ποσοστά που εμφανίζονται στο γράφημα.

 

        Για να εκτυπώσετε τα αποτελέσματα της έρευνας, κάντε κλικ εδώ : "Έρευνα Ε.Σ.Α για τις χειμερινές εκπτώσεις" 

        ή ανοίξτε το συνημμένο Αρχείο, στο κάτω μέρος της σελίδας. 

 

Δείτε πως κατέγραψαν οι ιστοσελίδες την Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών

1. http://www.kathimerini.gr

2. http://www.eea.gr

3. http://www.skai.gr

4. http://www.enikonomia.gr

5. http://www.emea.gr 

6. http://www.sport-fm.gr

7. http://www.inewsgr.com

8. http://www.sporfm.gr

9. http://www.neashmera.gr

10. http://www.palo.gr

11. http://www.reporter.gr