Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
έρευνα Ε.Σ.Α
Έρευνες

Έρευνα Ε.Σ.Α για την αγοραστική κίνηση το πρώτο Σαββατοκύριακο της εορταστικής περιόδου

  

Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν δυστυχώς ότι η κοσμοσυρροή στους δρόμους και το γιορτινό κλίμα δεν αντικατοπτρίστηκε μέχρι σήμερα στις εισπράξεις των καταστημάτων. Μαζί με τις ευχές μας για τις άγιες ημέρες, ελπίζουμε το Χριστουγεννιάτικο δώρο που θα καταβάλει ο ιδιωτικός τομέας, να αποτελέσει μια τονωτική ένεση και σε κάθε περίπτωση η πολιτεία το Νέο Έτος να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να εφαρμόσει πολιτικές που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να επιβιώσουν και στην οικονομία να αποκτήσει την ζωντάνια που θα επαναφέρει το χαμόγελο στους Έλληνες.

 

Καλές Γιορτές!

Σταύρος Καφούνης

Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών 

 

********************************

 

Καταγραφή στοιχείων

που αφορούν το άνοιγμα των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας

16 & 17 Δεκεμβρίου 2017

 

 

Το ερωτηματολόγιο αυτό, έχει ως στόχο :

  • Τη σύγκριση του τζίρου των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017, με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2016.
  • Επίσης, γίνεται προσπάθεια να καταγραφεί ο αντίκτυπος των διαμαρτυριών για το άνοιγμα των Κυριακών καθώς και η επίδραση που έχει στην αγορά ο αποκλεισμός της πρόσβασης των καταναλωτών στα καταστήματα, ειδικά στην οδό Ερμού.

 

 

Διαδικασία

 

H παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με επιτόπια προσέγγιση των επιχειρηματιών στα καταστήματα τους. Σε κάθε περίπτωση τηρήθηκαν οι κανόνες ηθικής δεοντολογίας καθώς υπήρξε ενημέρωση για τον σκοπό του ερωτηματολογίου και το πλαίσιο πραγματοποίησης αυτού. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 72 καταστήματα που καταγράφηκαν επισήμως οι απαντήσεις τους. Η διενέργεια αυτού του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε  την 18η και 19η  Δεκεμβρίου 2017. 

 

 

 

Αποτελέσματα

 

 

Ερώτηση 1

 

γραφημα1.jpg

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 1,

 

 

 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατ’ επιλογή του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, στις ανωτέρω περιοχές, με σκοπό να καταγραφούν οι ιδιαιτερότητες τους.

 

  • Στο Κολωνάκι η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκονται στις οδούς Κανάρη και  Π. Ιωακείμ.
  • Αντίστοιχα τα καταστήματα στην Πατησίων βρίσκονται στο τμήμα από Λ. Αλεξάνδρας έως Αγ. Μελετίου.

 

Ερώτηση 2.

 

 

Γραφημα 2.jpg

 

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 2 :

  • Καλύτερο τζίρο έως 10%, είχε το 16,9%
  • Καλύτερο τζίρο από 11 έως 20%, είχε το 1,4%
  • Καλύτερο τζίρο από 21 έως 30%, είχε το 0,0%
  • Καλύτερο τζίρο από 30% και πάνω, είχε το 0,0%
  • Ίδιο τζίρο, είχαν το 21,1%
  • Χειρότερο τζίρο έως 10%, είχε το 23,9%
  • Χειρότερο τζίρο από 11 έως 20%, είχε το 14,1%
  • Χειρότερο τζίρο από 21 έως 30%, είχε το 16,9%
  • Χειρότερο τζίρο από 30% και κάτω, είχε το 4,3%
  • Δεν ξέρω δεν απαντώ, απάντησε το  1.4%

Συνοψίζοντας, καλύτερο τζίρο δήλωσε το ………18,3%

                         ίδιο τζίρο δήλωσε το……………..21,1%

                         χειρότερο τζίρο δήλωσε το………59,2%

                         και δεν ξέρω-δεν απαντώ το………1,4%

 

 

Κατά την επαφή με τους καταστηματάρχες, ανά περιοχή καταγράφηκαν τα εξής:

  • Στην Ερμού, η πλειοψηφία μας ενημέρωσε ότι καλύτερη ημέρα σε τζίρο, ήταν η Κυριακή.
  • Αντίθετα στο Κολωνάκι, καλύτερη ημέρα σε τζίρο, ήταν το Σάββατο.
  • Στην Πατησίων & το Παγκράτι, οι καταστηματάρχες μας ενημέρωσαν πως ο τζίρος και των δύο ημερών αντιστοιχούσε σε τζίρο συνηθισμένων ημερών.

 

Ερώτηση 3.

 

 

Γραφημα 3.jpg

 

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 3, φαίνεται ότι μόνο στο 3,2% υπήρξε οργανωμένη αντίδραση έξω από το κατάστημα τους, και ουσιαστικά αναφερόμαστε στα καταστήματα μελών μας που βρίσκονται στο άνω μέρος της Ερμού, προς την πλατεία Συντάγματος.

 

 

Ερώτηση 4.

 

Γράφημα 4.jpg

 

 

 

Αν και ο αποκλεισμός της πρόσβασης των καταναλωτών στα καταστήματα τις Κυριακές, αφορά ουσιαστικά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ερμού, είναι ολοφάνερη διαπίστωση, πως το σύνολο των εμπόρων του κέντρου της Αθήνας δηλώνουν ότι το φαινόμενο αυτό επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των καταναλωτών και κατ’ επέκταση στον τζίρο τους.

 

 

 

Δημοσιεύσεις στο Διαδίκτυο που αφορούν την έρευνα 

 

Ναυτεμπορική

 

Businessenergy.gr