Έρευνα Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σ. Καφούνης: «Απαιτούμε τώρα την επαναφορά της κανονικότητας στην αγορά»
Με αφορμή την μεγάλη εξαμηνιαία έρευνα για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, που πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, ο πρόεδρος Σταύρος Καφούνης δήλωσε:
«Με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου και βασιζόμενοι σε ένα δείγμα διαφορετικών κλάδων, περιοχών αλλά και μεγέθους, που για πρώτη φορά ξεπερνά τα 400 εμπορικά σημεία, έχουμε στα χέρια μας μια εξαιρετική απεικόνιση της πραγματικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά σήμερα.
Αυτοαπασχολούμενοι, μικρές, μεσαίες και μεγάλες Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, στις περιφερειακές αγορές και σε όλα τα εμπορικά κέντρα (Malls) δίνουν το στίγμα του λιανεμπορίου σε αυτή τη
δύσκολη καμπή, που η αγορά λειτουργεί κάτω από ειδικές συνθήκες.
Η πτωτική πορεία που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ στον δείκτη του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα της εκπτωτικής περιόδου, με 9 στα 10 καταστήματα να
δηλώνουν πτώση τζίρου. Ένα ποσοστό που δεν έχει προηγούμενο και δεν το αντιμετωπίσαμε ούτε κατά την εποχή της οικονομικής κρίσης.
Στη δύσκολη αυτή περίοδο, οι έμποροι δηλώνουν επίσης σε συντριπτικό ποσοστό, την απαίτηση τους να καταργηθεί επιτέλους ο παρωχημένος θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων αλλά και την αγωνία τους για τα
θέματα ασφάλειας ειδικά στο κέντρο της πόλης, τα οποία σκοπεύουμε να αναδείξουμε αμέσως ζητώντας λύσεις.
Τέλος, η ανασφάλεια του εμπορικού κόσμου καταγράφεται ανάγλυφα στην προσδοκία για την πορεία του κύκλου εργασιών το επόμενο εξάμηνο, όπου οι απαντήσεις μοιράζονται, ενώ εντυπωσιάζει το ότι περισσότεροι από 2
στους 10 δεν μπορούν να εκτιμήσουν την κατάσταση.
Με αυτά τα δεδομένα, απαιτούμε τώρα την άρση όλων των περιορισμών και την επαναφορά της κανονικότητας στην αγορά, με ταυτόχρονη στήριξη ώστε να μην βρεθούμε εμπρός στα λουκέτα που αποφύγαμε με τα σωστά
μέτρα που ελήφθησαν την κρίσιμη περίοδο, ελπίζοντας ότι σύντομα θα εισέλθουμε επιτέλους σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης».
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΡΕΥΝΑ:
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Έρευνα χειμερινών εκπτώσεων 2022
Ο Εμπορικός σύλλογος Αθηνών, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνας για την χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2022, που άρχισε τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και λήγει τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η έρευνα αυτή τέθηκε υπό την αιγίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την επιστημονική
επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, Διευθυντή του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ.
Το ερωτηματολόγιο έχει ως στόχο:
- Τη σύγκριση του τζίρου των καταστημάτων της Αθήνας και των περιφερειακών αγορών, που πραγματοποιήθηκε κατά την χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2022, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, που ήταν οι τελευταίες εκπτώσεις που διεξήχθησαν προ πανδημίας. υπό κανονικές συνθήκες.
- Να καταγράψει την υποκειμενική γνώμη των ερωτηθέντων, αξιολογώντας τις προσδοκίες τους για το επόμενο εξάμηνο.
- Τη διερεύνηση της γνώμης του εμπορικού κόσμου για τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
- Την καταγραφή του επιπέδου αστυνόμευσης και ασφάλειας των εμπορικών περιοχών, σε σύγκριση με την προ πανδημίας εποχή.
Διαδικασία:
- Η διενέργεια αυτού του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε από την Τετάρτη 23 έως και το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022, με αποστολή ηλεκτρονικής φόρμας προς απάντηση στα μέλη μας, με επιτόπια προσέγγιση των επιχειρηματιών στα καταστήματα τους καθώς και με τηλεφωνική επικοινωνία.
- Σε κάθε περίπτωση τηρήθηκαν οι κανόνες ηθικής δεοντολογίας καθώς υπήρξε ενημέρωση για τον σκοπό του ερωτηματολογίου. Επίσης τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες προστασίας προσωπικών δεδομένων.
- Το δείγμα της έρευνας είναι αντιπροσωπευτικό και εντυπωσιακά μεγάλο καθώς αποτελείται από 412 σημεία πώλησης.
Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ανήκουν στις κάτωθι κατηγορίες:
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 1 Τα καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες:
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 2*: 46,4% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στο Κέντρο Αθήνας. Αποτελέσματα Έρευνας Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 3: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 4: ΟΙ προσδοκίες για την πορεία των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο αποτυπώνονται ως εξής: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 5*: 18,9% των ερωτηθέντων συμφωνούν με τη διατήρηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 6: Σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, το ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Σημαντικές επισημάνσεις:
|